Сказание о явлении Воронинской иконы Божией Матери

Месяца июня в 15 день явление иконы Пресвятыя Владычицы
нашея Богородицы, честнаго Ея Одигитрия, иже на Конечнома
лесу.
При державе благовернаго и великаго князя Василия Ивановича Мос
ковскаго и всеа Росии и при митрополите Даниле Московском же бысть
в лето 7000 седмаго на десять индикта третияго (Л. 68) июня в 15 день на
память святаго пророка Амоса б
. В конце пределех града Белаезера среди веси,
именуемыя Череповския и Оржебовския, на Конечномв
лесу бысть явление
Пречистыя Богородицы, честнаго Ея образа Одигитрия. Бысть бо в весе той
Череповской села Ильинскаго церкви святаго архангела Михаила и святаго
пророка Илии тоя же церкви пономарю Иоанну именем. Восхотевшу ему итьти
на Конечневской лес некоего ради орудия. И ходящу ему тамо, и помышляю
щу ему въспять возвратитися, яко место неугодно есть, и блатно, и от пути
(Л. 68 об.) далече. И поиде другим путем, и обрете древо велие, зовомо липа,
и возре горе на древо то, и виде на древе стоящ образ Пречистыя Богороди
цы. Он же возре на образг
, помолися и отиде от древа, помышляше итти в дом
свой. И походив много, даже и до великия дороги, и паки прииде к тому же
древуд
. И возрев на древо, и виде паки ту же икону стоящу, и помолився, и по
мышляше: «Что есть се? Поидох бо к домови и паки к сему древу приидох».
И второе отиде от древа в дом свой, и много походив, и паки к тому же древу
(Л. 69) прииде. О велие дивство! Мню, яко сила Божия его водяше! Он же
возрев на образ, и взем со страхом и трепетом, и отнес в село Ильинское,
Приложение
и поставил его в церкви архангела Михаила, и поведая о нем иерею церк
ви тоя Андрею именем. Священник рече ему: «Не дивися, брате Иоанне,
сему — близ есть место болшаго пути. Или кто преначевал есть и забы
възяти, или ин кто поставил есть». Бе же тогда субота, егда принесе образ.
Приспе уже недели, приде иерей в церковь дозрети образа и показати
людем, и не виде образа на месте в церкви, и на (Л. 69 об.) ча на пономаря
сетовати, яко изнесе икону ис церкви. Пономарь же, не ведяше сего, нача на
иерея гневатися: «Воистинну завистен поп сей, виде икону чюдну и изнесе
ис церкви в дом свой или хощет в дому ея имети». И бысть межу ими недо
умее. По времени же призва иерей пономаря: «Почто изнес икону ис церк
ви?» Пономарь же рече: «Воистинну вем, яко ты ругаешися мне. Сам бо
изнес еси икону и мне глаголеши!» Иерею же недоумевающеся о сем. И уве
ришася оба клятвами, яко не взяша (Л. 70) иконы из церкви. И глагола же
иерей пономарю: «Иоанн, поидем на место то, идеже ты ея обрете, да не па
ки ли тамо обрящем». И приидоста на Конечный лес, и видеща на том же древе
липе стоящу икону Пречистыя Богородицы, и помыслиша, вземше икону
и паки отнесоша ея в церковь архангела Михаила. И наутрие не обретоша
паки иконы в церкви. И объем их страх и трепет, и разумеша от сего быти
Божию делу.
И созва иерей некия христолюбцы, и с кандилы (Л. 70 об.) и со свещами
поидоста на место то. И поемше с собою и приведоша некую девицу, слепу
сущу от рождения, Феодосию именем. И пришедше ко древу, и видеша ико
ну на том же месте а
стоящу. Иерей же и пономарь падше пред образом Пре
чистыя Богородицы, со слезами глаголаху: «Владычице, Мати Христа, Бога
нашего, не прогневайся на ны, недостойныя!» Девицу же приведше пред об
разом Пречистыя Богородицы, и егда целова образ и нача молитися: «Вла
дычице, помощнице, Пресвятыя Богородице, даждь ми (Л. 71) образ Твой
видети!», и в той час отверзоста ея очи ей.
И оттоле прославися икона Пресвятыя Богородицы, и начаша мнози
люди приходити и своя недужныя приносити, хромыя и слепыя исцелевахуся
помощию и заступлением Пресвятыя Богородицы. Иерей же Андрей посо
ветовав с прочими христолюбцы, и создаша часовню, и образ Пречистыя Бо
городицы тамо поставиша. И по времени некоем приидоста два инока, по
стриженика Борисоглебскаго монастыря (Л. 71 об.) Переславля Залескаго,
един именем Марко прозванием Ворона, а другий Александр, и поставиша
ту малу келию, и начаста жити, и един по единому приходити и начаша жи
тельствовати. И поставиша церковь Пречистыя Богородицы честнаго Ея
Успения во дни того же великого князя Василия Ивановича и по благосло
вению митрополита Данила лета 7030 году. И нача братии множитися и оби
тель изобиловати. Началник же обители преподобный Марко поживе многа
лета (Л. 72) богоугодно и преставися в вечный покой. От иконы же Пресвятыя Богородицы оттоле начаша мнози чюдеса со
вершатися с верою приходящим даже и до сего дни молитвами Пресвятыя
Богородицы. Богу нашему слава ныне и присно и во веки веков. Аминь

Перейти к верхней панели